Friday 26 October 2012

Giliran Umno Kangar pula sabotaj Shahrizat?


Perkataan 'Shahrizat' dan 'Lembu' diletakkan dalam baris yang sama, dengan menggunakan font huruf yang sama. Adakah pereka banner ini tidak menyedari ada sesuatu yang tidak kena dan akan memberi imej buruk kepada Umno?

Mustahil tidak sedar. Malah kemungkinan besar Umno Bahagian Kangar sengaja untuk mempermainkan Datuk Seri Shahrizat sebagai Ketua Wanita Umno Malaysia. 

Sebelum ini Shahrizat terpalit dengan isu penyelewengan NFC hingga memaksa beliau meletakkan jawatan sebagai Menteri Barisan Nasional. Shahrizat sinonim dengan istilah 'lembu di kondo' dan menjadi liabiliti terbesar kepada Umno dan BN. Malangnya Shahrizat tidak meletakkan jawatan sebagai Ketua Wanita Umno dan merasakan dirinya masih mendapat sokongan akar umbi.

Krisis dalam pimpinan utama Umno semakin parah. Perang dingin seperti yang dilancarkan oleh Umno Bahagian Kangar ini dijangka akan merebak dengan cepat ke Bahagian-bahagian lain. 

Adakah esok (Hari Raya ke-2) dalam majlis tersebut, Shahrizat akan mengamuk sekali lagi, menyinsing lengan dan mahu menyelak kainnya, seperti yang berlaku semasa Perhimpunan Agung Wanita Umno sebelum ini?

Sebelum ini, Berita Harian melaporkan Timbalan Presiden Umno, Muhyidin mahu ahli yang sabotaj parti mesti disingkirkan.

“Kalau ada ahli yang sabotaj, kita akan singkir daripada parti. Minta maaf, kita tidak perlukan orang seperti ini."

.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PERINGATAN: Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian Dewan Pemuda PAS Kawasan Titiwangsa (DPPKT). DPPKT tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.