Wednesday 16 January 2013

Mahfuz, Zamri hadir dialog bersama peniaga Pasar Keramat

16 Jan - Pusat Khidmat Wakil Rakyat (PKWR) Titiwangsa sekali lagi menganjurkan dialog bersama peniaga Pasar Keramat, bertempat di sekitar Pasar Keramat. Keramat merupakan salah satu zon dalam Parlimen Titiwangsa, yang dahulunya diwakili oleh Allayarhamah Dr. Lo' Lo' Ghazali.

Mahfuz sedang menyampaikan ucapan dan komitmen Pakatan Rakyat untuk memastikan budaya kronisme dihapuskan sama sekali dan kepentingan rakyat menjadi keutamaan dalam apa-apa projek pembangunan.


Dialog yang bermula pada pukul 5.00 petang itu dihadiri oleh Naib Presiden PAS yang juga Pengerusi Lajnah Pengguna dan Alam Sekitar, Dato' Mahfuz Omar ini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada para peniaga. Turut hadir sebagai tuan rumah ialah Penyelaras PKWR Titiwangsa, Ahmad Zamri Asa'ad Khuzaimi dan Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan, Tuan Haji Mohamad Nor Mohamad.

Isu Pasar Keramat merupakan isu lama semenjak Tun Ghafar Baba menjadi Timbalan Perdana Menteri, yang menindas para peniaga dan sehingga kini masih gagal diselesaikan oleh Kerajaan Pusat Umno. Pemimpin Umno hanya pandai membuat lawatan kononnya mereka prihatin, sedangkan kuasa yang ada di tangannya tidak digunakan untuk menyelesaikan aduan rakyat sejak berpuluh tahun lamanya.

Punca yang menyebabkan para peniaga menyuarakan ketidakpuasan hati ialah apabila projek ini dibuat tanpa mengambil kira langsung pandangan pihak peniaga. 

Antara perkara yang  melucukan ialah pasar basah ditempatkan di tingkat 2 sehingga menyebabkan akses pengunjung menjadi lebih sukar. 

Umno kekal dengan retorik politiknya dengan menjaja slogan 'rakyat didahulukan', namun segala projek yang diputuskan adalah untuk kepentingan kroni dan menyusahkan rakyat untuk mencari rezeki.


 SANTAI.. Mahfuz sedang menjawab soalan yang diajukan oleh peniaga.


Salah seorang peniaga ayam di Pasar Keramat menyuarakan ketidakpuasan hati beliau terhadap isu Pasar Keramat yang tidak diselesaikan sejak sekian lama.


.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PERINGATAN: Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian Dewan Pemuda PAS Kawasan Titiwangsa (DPPKT). DPPKT tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.