Thursday 14 March 2013

Kenapa blogger pencacai tarik balik berita fitnah kepada Tian Chua?

Nampak gaya ramai blogger pencacai yang akan disaman. Kah kah kah

YB Tian Chua: Surat Tuntutan Kepada Pengurus Portal

Kenyataan Media Hari ini saya telah menghantar satu lagi Surat tuntutan melalui peguam saya kepada Zaini bin Haris (IC: 811104-01-6015) pengurus portal MyMassa. Portal MyMassa merupakan punca berita palsu yang menyatakan kononnya saya menghina Pasukan Keselamatan dengan kata-kata " KOMANDO MATI KATAK". 

Selain daripada itu, saya juga telah hantar surat tuntutan kepada Mohamad Salim bin Iskandar (IC: 730709-08-5123) yang mengurus portal Parpukari. Namun, sejak semalam berita yang merujuk kepada berita fitnah tersebut telah diturunkan. Dengan ini, saya secara rasminya menarik balik surat tuntutan saya terhadap Parpukari. 

Disamping surat tuntutan, peguam saya telah mengirim surat amaran kepada semua pengendali portal yang menyiarkan berita fitnah yang sama. Mereka ini termasuk: Gelombang Wangsa Maju, Apple Biru, Malaysia Delima, Kelateloni, Pistol Nakal, Aloqlaloq, Talk with Hand, Flying Kick, dan lain-lain lagi. 

Mulai sekarang, saya tidak teragak-agak untuk menghantar surat saman sekiranya ada lagi berita fitnah tersebut diulangi di mana-mana portal. 

Tian Chua 
Ahli Parlimen Batu


Dah masuk hari ke-12, kenapa Umno belum saman Tian Chua? Sebaliknya dakwa di bawah Akta Hasutan? Kah kah kah.


 Sumber: Sinar Harian


Kenapa..kenapa...kenapa? Ini jawapannya. Kah kah kah


.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PERINGATAN: Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian Dewan Pemuda PAS Kawasan Titiwangsa (DPPKT). DPPKT tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.