Monday 28 January 2013

Zamri selami suara hati peniaga di pasar Chow Kit

Pusat Khidmat Wakil Rakyat (PKWR) Titiwangsa telah menganjurkan program sarapan dan ziarah mesra ke pasar Chow Kit. Program yang diadakan pada pagi 26 Januari (Sabtu) ini diketuai oleh Penyelaras PKWR, Tuan Ahmad Zamri Asa'ad Khuzaimi dan diiringi oleh petugas-petugas PAS Cawangan Chow Kit.

Antara rungutan peniaga-peniaga ialah laluan pejalan kaki yang sempit dan lantai pasar yang rosak dan banyak lopak. Selain itu, saluran pembuangan sisa bahan mentah juga tidak sempurna dan kebocoran bumbung yang menyebabkan pasar menjadi lecak apabila hujan. 

Ahmad Zamri turut bertanya khabar pengunjung dan penduduk tempatan yang datang membeli belah di pasar Chow Kit.

Pasar Chow Kit merupakan sebuah pasar yang bersejarah dan berusia puluhan tahun. Malah, lokasi ini turut merakamkan peristiwa bersejarah iaitu konsert Allayarham Sudirman yang mengumpulkan hampir 100,000 peminatnya. Di sinilah Surdiman menyanyikan lagu Chow Kit Road.

Rata-rata para peniaga melahirkan rasa bimbang dengan pembangunan yang dikatakan akan dilaksanakan di kawasan ini dan akan menyebabkan para peniaga kehilangan ruang berniaga mereka.


 Petugas berkumpul untuk memulakan program ziarah mesra di pasar Chow Kit. Turut kelihatan ialah Yang Dipertua PAS Kawasan Titiwangsa, Mejar (B) Ust Abdullah.


Ahmad Zamri bertemu dengan peniaga ikan di pasar Chow Kit.





Ketibaan Ahmad Zamri diiringi petugas Cawangan Chow Kit sebelum bertemu dengan para peniaga.




 Bertanya khabar pengunjung..




.

1 comment:

  1. Heh he....tengah berlatih nak jadi YB......harap-harap iklas la perjuangan kalaian

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PERINGATAN: Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian Dewan Pemuda PAS Kawasan Titiwangsa (DPPKT). DPPKT tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.