Thursday 22 November 2012

Umno yakin Pakatan Rakyat akan bentuk kerajaan pusat

Sumber : Utusan

Umno kelihatan amat yakin bahawa Pakatan Rakyat akan membentuk kerajaan pusat. Ini berikutan media-media miliknya sudah mencapai kata sepakat untuk menamakan Tuan Guru Abdul Hadi Awang sebagai Perdana Menteri ke-7. 

Sehari dua ini, media pencacai Umno tidak henti-henti memainkan isu siapakah yang akan menjadi Perdana Menteri Malaysia apabila Pakatan Rakyat membentuk kerajaan pusat selepas Pilihanraya Umum ke-13. Setiap malam di TV3 dan setiap pagi dalam Utusan Meloya, Umno bersungguh-sungguh membincangkan persoalan ini sehingga ketua sendiri Najib Razak dan Muhyiddin Yasin disisihkan di dalam media. 

Kononnya Pakatan Rakyat berebut jawatan dan tidak lagi sehaluan. Itu saja tujuannya.

Seperti biasa, apabila propaganda yang dimainkan dalam media akan memberi masalah kepada Umno, mereka dengan sendiri akan menghentikan modal politik dan mencari topik baru pula. Umno tidak mahu rakyat menjadi cerdik. Kerana bila rakyat cerdik, dengan izin Allah Umno akan pupus.


Pakatan Rakyat tidak ketandusan calon untuk dilantik menjadi Perdana Menteri. Setiap parti mempunyai sumbangan untuk menumbangkan rejim Umno dan keputusan yang dibuat dalam Pakatan Rakyat adalah dengan prinsip mesyuarat. Pakatan Rakyat bukan seperti Barisan Nasional, yang kuasa mutlaknya ada pada Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional.



.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PERINGATAN: Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian Dewan Pemuda PAS Kawasan Titiwangsa (DPPKT). DPPKT tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.