Monday 24 December 2012

Tolong jangan gelak kepada Mat Maslan.. kahkahkah



"Kenapa saya harus takut berdebat dengannya? Saya adalah perdana menteri. Saya ada semua maklumat. Kalau saya dedahkannya... adoi... dia akan demam," Najib Razak.

"Budaya debat adalah budaya Barat yang masih belum boleh diterima di negara ini." - Ahmad Maslan.


Umno dan pembodohan memang tak boleh dipisahkan. Selagi ada idea untuk membodohkan rakyat dan dapat menutup ketakutan Umno menghadapi Pakatan Rakyat, selagi itu projek ini akan diteruskan.

Terkini, kerajaan Umno sendiri yang beria-ia untuk membida tuan ramah dalam Kejohanan Debat Universiti Sedunia 2015, namun dalam masa yang sama Perdana Menteri Umno, Najib Razak seorang pengecut yang takut untuk berdebat dengan pihak pembangkang. Najib hanya berani apabila bercakap dengan dinding batu yang tidak boleh bercakap.

Penyelaras PKWR Titiwangsa, Ahmad Zamri Asa'ad Khuzaimi yang dipetik daripada twitter beliau secara sinis mempersoalkan pendirian yang tidak selari oleh kerajaan Umno ini.

"Malaysia akan bida penganjuran Kejohanan Debat Universiti Dunia 2014, betul ke ni? Kata debat bukan budaya kita? Janan bawa budaya luar masuk Malaysia!" @ZamriKhuzaimi @Zamri4Ttwangsa

.
.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PERINGATAN: Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian Dewan Pemuda PAS Kawasan Titiwangsa (DPPKT). DPPKT tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.